istanbul

8 september 2014 - Istanbul, Turkije

Vanmorgen om 8 uur voeren we op de bospurus istanbul binnen , echt heel mooi.

Het is bewolkt en we voelen een paar druppels, zijn we daar helemaal hier voor naar toe gekomen maar gelukkig het blijven een paar druppels en even later schijnt de zon en zien we dat het 30 gr is.Als we van de boot komen moeten we een stikje lopen naar de bus , we kiezen wederom maar weer voor hopp on hopp off want lopen is voor moeders erg zwaar en vaders heeft er een broertje aan dood, we gaan op weg naar de blauwe moskee, ik had  veel over gelezen dus wilde dat graag even zien .

Hoofddoekjes op schoenen uit en we kunnen naar binnen, pa vind het wel een hele toestand.

De moskee is mooi maar het stinkt er wel naar zweetvoeten ..hoe is dat nu mogelijk!!

We staan nog even rond te kijken vooral naar het plafond en pa is weg waar zou die nu zijn , jawel je raad het al ,hij staat al buiten te wachten, in Reims is hij mooier zei pa , zijn we daar helemaal voor naar istanbul gekomen haha.

We gaan nog even naar de grand bazaar, de turkse koopgoot, Frits koopt nog een riem en we vergapen ons nog even naar alle juweliers.

Weer terug bij de bus gaan pa en ma er naar een paar haltes uit, ze willen terugg naar de boot, wij willen graag heel de route zien , we gaan over de bosporus brug, zijn 10 minuten in Azië, en zien in een korte tijd veel van istanbul.

Terug nog even drankje in een echt turkse tent waar het merendeel aan de waterpijp zit en ik nog even dit stukje met de wifi kan schrijven.

Om 18.00 uur gaan we we varen en morgen naar Mykonos.

1. Ceciel:
    8 september 2014
    Hahaha, voor regendruppels hoefden jullie geen reis te ondernemen en met een hoofddoekje op en schoenen uit hoef je hier in Holland ook niet lang te zoeken om een moskee in te mogen...maar het is toch heeeerlijk om er samen even uit te zijn... jullie genieten vast !!
  2. Sander & Jenny:
    8 september 2014
    Het hoofddoekje staat je anders wel goed.
  3. Dirk en Betty:
    8 september 2014
    Klinkt als een leuke dag en veel zien, toch handig een hoofddoek, foto's erg mooie indruk van de Bosporus . Hoop , Ina, dat het niet te inspannend is voor je ouders. Onderweg nu en morgen Veel Plezier op Mykonos.