toulon frankrijk

14 september 2014 - Toulon, Frankrijk

Zo nadat we gister een paar uur door florence gestruind hadden , met de trein weer terug, pa zit in de trein met de schoenen op schoot zo trots als een pauw.

In de trein lopen allerlei mensen met kleine stukjes papier die ze bij je neer leggen met erop geschreven dat ze geld willen voor hun zielige familie, pa wil bij het eerste briefje zijn goede hart laten spreken maar frits zegt het zijn beroeps bedelaars ! En nadat er nog een paar volgen zien we een gat in de markt , wondelijk ze blijven bij pa altijd even staan en kijken hem heel zielig aan wat wil je ook met zulke mooie schoenen op je schoot...haha

Aan boord weer wassen en mooie kleertjes aan en op naar het boven dek we gaan het zeegat weer uit, altijd leuk en iedere haven komt er een piloot aan boord ook hier zien de mannen weer karweitjes die ze best zelf kunnen, ze geven aanwijzingen op het dek.

op weg naar het restaurant staan we in de lift, pa zijn schoenen glimmen (pa gaat ervan uit zoals heel de week dat er alleen amerikanen of engelse in de lift staan)en als hij zijn voet naast mijn voeten zet en zegt: ik kan in mijn schoenen zien wat voor slipje je aan hebt, begint heel de lift te lachen , staan we met een lift vol nederlanders!ik leg even snel uit dat het mijn eigen vader is maar we moeten er allemaal hard om lachen .

Aan tafel is het altijd een beetje het "waarheen waarvoor programma"de kaart wordt vertaald en weer staat er geen tomaten soep op , we vragen erom want pa wil heeeeeeel graag tomaten soep want die vind ik lekker en jawel no problem sir!wat zegt ze: je soepje wordt even aan de andere kant op de boot gehaald, no problem.

Gezellig na het eten naar de galaxy, vaste bar naar een week, leuke barkeeper ook niet onbelangrijk, noemt ma grand Mother en pa daddy, we dansen nog even en dan wil frits nog even 20 euro in het casino verbrassen, daar aangekomen wisselt pa ook 20 euro want onze moeder is lichtelijk verslaafd als ze het muntjesschuiven apparaat ziet, na een half uur is het rijk worden gevoel ook weer een illusie armer, maar wel even leuk, dan naar de nachtclub bar.

Leeftijd is gemiddeld rond de 30 maar dat deert ons niets we gaan gezellig nog een afzakkertje aan de bar doen, om 2 uur gaan we pa en ma naar bed brengen of is het nu andrsom!!

Vanmorgen om 9 uur in Toulon een hele grote mooie haven , veel zeilboten nadat de massa van boord is wandelen wij langsde haven en lopen nog even over een frans marktje en dan gaan we terug naar boord, de boot vertrekt om 5 uur en mirgen om 9 uur gaan we in barcelona weer eraf het zit erop, we vliegen om 15.20 naar amsterdam en dan gaan we naar ons eigen cruise schip die waarschijnlijk terug in neuss is.

Het was erg gezellig met pa en ma te cruisen , leuke en dierbare herinnering.

Dank je wel paps en mams voor jullie gezelligheid, kus van ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ceciel:
    14 september 2014
    Jeetje, dan de cruise al weer voorbij...wat vliegt de tijd. Dankjewel voor het meegenieten op afstand !
  2. Jenny:
    15 september 2014
    Zeker leuk om alles te lezen. Heb altijd weinig toe te voegen van onze kant. We genieten gewoon van het lezen en het is allemaal heel herkenbaar.
  3. Sander & Jenny:
    16 september 2014
    Leuk om mee te lezen. Ook leuk dat jullie je eigen cruise schip aan ons toe vertrouwd hebben. Voor ons is de tijd voorbij gevlogen.